eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiwprowadzanie do ewidencji srodkow trwalych i wyprowadzanie z niejRe: wprowadzanie do ewidencji srodkow trwalych i wyprowadzanie z niej
  • Data: 2006-05-17 11:11:26
    Temat: Re: wprowadzanie do ewidencji srodkow trwalych i wyprowadzanie z niej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 17 May 2006, Muriel wrote:

    > Szukam informacji na temat wprowadzania i wyprowadzania srodkow trwalych z
    > ewidencji. Jakie przepisy to reguluja?

    Ustawa o podatku dochodowym - stosownie osób fizycznych albo prawnych,
    zależy kto ma ST "na stanie" :)

    > Chodizi mi np. o sytuacje w ktorej ST
    > (samochod) wposuje sie do EST, nasptenie go z niej "wypisuje" a nastepnie
    > wpisuje ponownie po jakims czasie.

    Musisz określić powód "wypisania".
    Jak zbycie (czyli sprzedaż, darowizna, kradzież :>) to IMO będzie musiało
    nastąpić ponowne nabycie.
    Jak tylko przekazanie na cele osobiste - to on nadal ma status "własności
    podatnika" i drugi raz się amortyzował nie będzie.
    +++cytat z ustawy+++
    9) kwotę odpisu amortyzacyjnego za dany rok podatkowy i narastająco
    za okres dokonywania tych odpisów, w tym także, gdy składnik majątku
    był kiedykolwiek wprowadzony do ewidencji (wykazu), a następnie
    z niej wykreślony i ponownie wprowadzony,
    ---
    Manwer ze zbyciem (darowina) i ponownym nabyciem był kiedyś AFAIK
    opisany w prasie "podatkowej" (ze wzkazaniem na interpretację US,
    ale nie mam pod ręką).

    > Zeby bylo ciekawiej samochod jest
    > zreszta wspolwlasnoscia dwoch osob, prowadzacych odrebne DG.

    To też jest w ustawie - wartość początkowa jest wartością
    udziału w ST (czyli "każdy amortyzuje swoją część").

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)