  • Data: 2009-07-16 08:14:29
    Temat: Re: wezwanie do US pierwszy raz - czego mam się bać?
    Od: news <e...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 15 Jul 2009 16:42:46 +0000 (UTC), poziomka001 napisał(a):

    > Prowadzę DG od początku 2008 r. - wyłącznie usługi. Mam PKPiR i za poprzedni
    > rok rozliczyłam się sama. W ST mam tylko samochód i nic poza tym. Niestety w
    > zeszłym roku wyszła mi strata, ale wydaje mi się, że to normalne na początku
    > działalności.
    >
    > Aha, nie zrobiłam na koniec roku spisu z natury, bo uznałam (być może
    > błędnie), że jak nie mam towaru to nie mam czego spisywać. Mam rację? czy nie?

    Z tego co wiem, w US tego nie kontrolują - od tego jest UKS chyba (?).

    > Powiedzcie mi na co mam się przygotować i czy powinnam się czegoś bać? Mam
    > nadzieję, że to tylko rutynowa kontrola, ale nie wiem czy mam tachać ze sobą
    > wszystkie dokumenty, czy tylko faktury? PKPiR mam tylko w wersji
    > elektronicznej, robię co miesiąc takie zbiorcze wydruki (tak mi poradziła
    > znajoma księgowa i powiedziała że to wystarczy), ale teraz obawiam się czy nie
    > będę musiała wszystkiego drukować po kolei?
    > Całą księgowość robię sama niestety, ale póki co nie mam środków na wynajęcie
    > biura księgowego.

    Mnie raz wezwali bo się zapomniałem podpisać na deklaracji Vat. ;)

    > Na wezwaniu jest napisane, że dot. PIT-a 36 i błędnych wpłat (ale nie wiem
    > co zle moglam wplacic???, za malo? za duzo?) i że mam zlozyc wyjasnienia. Niz
    > poza tym. Niestety dodzwonic sie tam nijak nie mozna :( więc się stresuję, bo
    > pierwszy raz mnie US wzywa i nie wiem na co powinnam się przygotować?

    Może co innego wpisałaś na deklaracji, a co innego wpłaciłaś?

    Zresztą skąd w ogóle US może wiedzieć że coś na PIT36 się nie zgadza? Chyba
    tylko na zasadzie, że jest na nim jakiś zwykły błąd matematyczny, ew.
    wpisałaś coś w rubruczki których nikt zazwyczaj nie używa. Innych
    informacji o podatniku raczej nie mają - zgadza się?

    MS