  • Data: 2007-05-18 21:02:47
    Temat: Re: wartość początkowa ŚT (samochód)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 18 May 2007, Tolka wrote:

    > Nikt mi nic nie podrzucic do przemyśleń? ;-) Czytam ustawę i skłaniam sie
    > (niestety) ku wliczeniu tej faktury do wartości początkowej, bo poniosłam te
    > koszty przed wprowadzeniem samochodu do EŚT (w tym samym dniu co zakup
    > samochodu),

    IMVHO tak właśnie jest.

    ale z drugiej strony ubezpiecznie również poniosłam w tym samym
    > dniu, a jednak nie wlicza się go do watrości początkowej tylko
    > idzie w koszty.

    A to dlaczego?
    Interpretacja mówiąca że można uznać wydatek na ubezpiecznie za nie
    ograniczający użytkowania samochodu (a tym samym uznać że *może*
    nie stanowić kosztu) jest mi znana.
    Na pewno było tam że *mimo* poniesienia "do dnia przekazania do
    użytkowania" wolno go uznać za KUP???
    IMVHO - dotyczyło to tylko takiego przypadku, kiedy ubezpieczenie
    jest płacone *po* nabyciu i "przekazaniu do używania"...
    Ale zastrzegam że piszę "z głowy czyli z niczego"!

    pzdr, Gotfryd