    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: vat 7 , pozycja 46,47
    Date: Sat, 25 Feb 2006 12:42:48 +0000 (UTC)

    <j...@n...org.inv> napisal(a):
    > Mam drobny problem z vat-7. Czy w pozycji 46 i 47 (nabycie towarow i uslug
    > pozostalych) wpisuje:
    > - nabycie towarow i uslug z vat 22%, zwiazanych ze sprzedza opodatkowana,
    > na ktore mam faktury (to na pewno tak)
    > - nabycie towarow i uslug z vat 0%, zwiazanych ze sprzedza opodatkowana,
    > na ktore mam faktury (to chyba tez tak?)

    Można tego nie wpisywać (bo i po co)

    > - nabycie towarow i uslug zwolnionych z vat , zwiazanych ze sprzedza
    > opodatkowana, na ktore mam faktury (to chyba nie?)

    Moim zdaniem można, tylko po co?

    > - kosty czeci mieszkania, itp, na ktore nie mam faktur, tylko np. dowody
    > wewnetrzne (to chyba nie?)

    Nie.

    > - kosty na ktore mam rachunki, a nmie faktury bo kupilem od kogos kto nie
    > byl vatowcem? (to chyba nie?)

    Nie.

    Generalnie wyłącznie koszta wynikające z fakur VAT!

    > W tym miesiacu kupilem m. in. towary za 500 zl (0% vat) i towary i uslugi
    > na 22% vat za 366 zl. mam faktury. Moim skromnym zdaniem powinienem zatem
    > wpisac w pola 46 i 47 800 (300+500) i 66 zł.
    > Program "mala ksiegowosc rzeczypospolitej" wpisuje mi tam tylko 300 zl i
    > 66 zl, mimo ze zakupy 0% tez mam zaksiegowane. Dlaczego?

    Bo nie widzi sensu w dopisywaniu tam takich kosztów. Na zobowiązanie
    podatkowe to nie wpływa, więc nie ma sensu. Tylko więcej papierkowej
    roboty. Szkoda czasu Twojego, kontrolerów. Może jak masz dwie faktury
    to jest to pomijalne, ale jak ktoś ma ich 1000?

    > Zakladajc ze w tamtym roku mialem 100% sprzedazy opodatkowanej, oraz ze to
    > co kupuje wiaze sie ze sprzedaza opodatkowana, nie musze robic jakiejs
    > proporcji za zeszly rok zeby wypelnic te pola w vat-7?

    Nie musisz.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/