  • Data: 2003-06-15 19:28:05
    Temat: Re: użyczenie
    Od: "oporek2" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W artykule bchh5j$bp5$...@n...onet.pl,
    niejaki(a): MT z adresu <m...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Witam,
    > Prowadzę działalność w formie s.c. użyczyłem jeden pokój ze swojego
    > mieszkania na siedzibę spółki - wiem, że mogę wydatki (czynsz,
    > energia) proporcjonalnie włozyć w koszty. Proszę o podpowiedź czy
    > księgować to na podstawie dowodu wewnętrznego?? Prowadzę KPiR.
    IMVHO tak , z tym że do dowodu powinny być wpięte oryginały dowodów
    poniesienia kosztów bo tylko na ich podstawie można sporządzić dowód
    wewnętrzny . Oczywiście nie ma mowy o odliczeniu podatku VAT .
    > Drugą sprawą jest telefon komórkowy (faktury przychodzą na moją
    > poprzednią działalność, bo nie mogę go przerejestrować) ale został
    > wniesiony do spółki - czy w tym wypadku VAT mogę odpisać?? I czy
    > księgować na podstawie tych faktur które przychodzą??
    Można księgować (DW , refaktura) tylko na podstawie faktur dla istniejącego
    podmiotu .
    Proponuję jednak podejść do tego ze szczyptą niepewności ;)

    Pozdrawiam
    oporek2