    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 19 May 2010 22:13:55 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: ustawa o podatkach i opłatach lokalnych

    On Wed, 19 May 2010, sz wrote:

    > Witam!
    >
    > Może ktoś liznął temat, którego podstawą jest ustawa o podatkach i opłatach
    > lokalnych.
    [...]
    > Pogrzebawszy w googlach znalazłem kilka interpretacji

    A samą ustawę czytałeś?
    Tam jest dość jednoznaczny tekst: "lub ich części".
    Oraz (w art.4) - "lub ich części - powierzchnia użytkowa".

    IMVHO aby zaprzeczyć tezie, że liczy się powierzchnia wydzielona, trzeba
    by wskazać konkretny przepis.
    Pewien problem widzę w tym, co w przypadku budynku z wydzielonymi
    lokalami określa się mianem "części wspólnej" - klatka schodowa,
    korytarze i tak dalej.

    Natomiast nie pamiętam, czy to przy podatku od gruntów czy przy podatku
    od nieruchomości trzeba uważać na formalną klasyfikację przedmiotu
    opodatkowania.
    Wydaje mi się, że wyrok pogrążający podatnika metodą "to miał wystąpić
    o przeklasyfikowanie" dotyczył gruntów (czegoś w stylu "las zamiast
    łąki" albo "nieużytki zamiast lasu", już nie pamiętam), więc uwaga
    byłaby nie na temat, ale IMVHO nie zawadzi sprawdzić (skoro i tak
    interpretacje przeglądasz :)) czy liczy się "stan faktyczny" czy
    też "stan w ewidencji" (w tym drugim przypadku można dostać karę
    za niedopilnowanie zmian w ewidencji, ale podatek jest "wg papierów").

    pzdr, Gotfryd