    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Sat, 26 Mar 2011 13:16:22 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: upomnienie przerywa bieg przedawnienia???

    On Tue, 22 Mar 2011, Maddy wrote:

    > Tutaj piszą, że "warunkiem traktowania salda jako uznania długu jest
    > podpisanie go przez osobę mającą uprawnienia do reprezentowania firmy"
    >
    > Saldo podpisywał zawsze główny księgowy - w końcu to jest potwierdzenie
    > zgodności zapisów w księgach rachunkowych, to kto ma wiedzieć lepiej?

    Ale to jest stwierdzenie że "tak wychodzi z ksiąg" - to i tylko to
    może stwierdzić księgowy, prawda?
    Rozumiem iż "z ksiąg tak wychodzi, ale wiem że miało być inaczej" brzmi
    pozornie absurdalnie, niemniej jakby taka możliwość nie istniała
    to i afery Enronu by nie było ;)

    > Ja też podpisuję potwierdzenia, nie biegam z nimi do prezesów.

    No i taką "moc" ma Twoje słowo: "z ksiąg wychodzi tak i tak".
    To nie to samo, co "akceptujemy taki poziom zobowišąań" ;)

    Przecież sama, w tym konkretnym przypadku, piszesz że nie wiesz co
    wychodzi z umowy - ustnej umowy zawartej przez "szefa" (bez względu
    na jego stanowisko), zgadza się? Dlaczego miałabyś więc ponosić
    odpowiedzialność za zobowiązania firmy - bądź je ustanawiać, przez
    proste stwierdzenie że tak wyszło z ksiąg?

    > Pomijając fakt, że akurat w tej sytuacji chciałabym, żeby to potwierdzenie
    > miało jakąś moc, wyglądana to, że lepiej jak się prezes do księgowości nie
    > miesza, zwłaszca jak firma ma długi.

    Z kolei wysłanie potwierdzenia nie podpisanego przez prezesa może
    zaskutkować wezwaniem do sądu, szczególnie jak z drugiej strony będzie
    np. Liwiusz :)

    pzdr, Gotfryd