    From: "Dyzmund" <d...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: uniknę podatku od nieruchomości wg nowych przepisów?
    Date: Tue, 6 Mar 2007 12:54:30 +0100

    > Tak. Do "ceny zakupu" dolicza się wydatki na podatki (PCC lub od
    > darowizn) i inne opłaty poniesione w związku z zakupem oraz wydatki
    > na ulepszenia (nie remonty!) - i koniec listy.

    > Możesz podać podstawę prawną, bo pierwsze słyszę?
    > Przepis "5-letni" obowiązuje tych, ktorych NIE obowiązują nowe przepisy!

    tu jest obszerny art na ten temat pt."Meldunek pozwala korzystać ze zwolnień
    podatkowych" : http://biznes.onet.pl/5,1395576,prasa.html
    cyt: "Od 1 stycznia wystarczy zameldować się na pobyt stały na 12 miesięcy w
    mieszkaniu lub domu, by móc go później sprzedać bez podatku. Warunek: taki
    dom lub mieszkanie trzeba nabyć lub wybudować po 1 stycznia 2007 r."

    > Tak było (całe lata) i AFAIK postanowiono, że ci którzy kupili
    > mieszkanie na "starych zasadach" mogą je również na "starych zasadach"
    > sprzedać.
    > Trzeba by szukać w przepisach przejściowych.
    >
    > "nowe" przepisy masz w art.30e:

    ochodowym-od-osob-fizycz
    nych-1_2_31.html

> [...]
    > 6d. Za koszty uzyskania przychodu z tytułu odpłatnego zbycia,
    > o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c), nabytych
    > w drodze spadku, darowizny lub w inny nieodpłatny sposób,
    > uważa się udokumentowane nakłady, które zwiększyły wartość
    > rzeczy i praw majątkowych, poczynione w czasie ich posiadania
    > oraz kwotę zapłaconego podatku od spadków i darowizn
    > w takiej części, w jakiej wartość zbywanej rzeczy lub prawa
    > przyjęta do opodatkowania podatkiem od spadków i darowizn
    > odpowiada łącznej wartości rzeczy i praw majątkowych
    > przyjętej do opodatkowania podatkiem od spadków i darowizn.

    mimo wszystko, korzystniej chyba jednak będzie darować najpierw pieniądze,
    osoby obdarowana zbudują za to mieszkania, następnie darują mi pieniądze
    uzyskane ze sprzedaży.
    Przynajmniej będą miały zaliczone koszty w razie sprzedaży przed upływem
    roku ale mam nadzieję, że po roku można sprzedać bez podatku.
    Pozdrawiam, Dyzmund