  • Data: 2010-05-06 08:04:39
    Temat: Re: umowa zlecenie kto może zawierać
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 6 May 2010, pawelj wrote:

    [...komuś...]
    > Wszystko w porządku. Tylko czy mam podpisywać na początku "umowę zlecenie"?

    To nie jest kwestia podatkowa.
    Przypadek odwrotny - tj gdy istnieje umowa (pisemna) i w razie
    postępowania podatkowego szuka się dowodów, to w myśl art.180 Ordynacji:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkow
    a-1_2_129.html
    ...można ją wyciągnąć zza pazuchy.

    Ale zasadniczo to umowa "o usługę" nie jest *dla podatków* dowodem
    niczego. Opodatkowane są świadczenia, i liczy się ich wykonanie
    (z tego powodu może się przydać np. protokół wydania lub wykonania)
    tudzież kwitki w postaci rachunków bądź faktur.
    Przypadki opodatkowania umowy dotyczą chyba wyłącznie PCC i nie
    o nich tu mowa :)

    Umowa jest dowodem wyrażenia woli strony i ma zastosowanie w sądzie,
    przy dochodzeniu co kto i kiedy miał zrobić tudzieć ile, kiedy i jak
    zapłacić.

    pzdr, Gotfryd