  • Data: 2010-05-06 14:53:40
    Temat: Re: umowa zlecenie kto może zawierać
    Od: "pawelj" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > "ma być zrealizowane", tak dla porządku :)
    > A dlaczego by nie?
    No właśnie nie wiem. Osoba, która zasiała moje wątpliwości twierdzi, że
    umowa musi się nazywać czyli, że nie można zawszeć samej "umowy" a jedynie
    "umowę zlecenie", "umowę o dzieło", "umowę jakąś"

    > Chyba źle ująłeś pytanie - bo pewnie bardziej Cię interesuje *która
    > strona* umowy ma odprowadzić zaliczkę (i jak wyliczoną).
    Faktycznie :)

    > Przy umowie osobistej zaliczkę odprowadza płatnik, w ryczałtowej
    > wysokości, rozliczonej "indywidualnie" dla każdej umowy", przy umowie
    > gospodarczej zaliczkę odprowadza wykonawca, rozliczając należne
    > przychody i wydatki *łącznie* (z wszystkich umów).

    I to jest chyba sedno mojego problemu. Umowa osobista i gospodarcza - o ile
    dobrze rozumiem.
    Umowa osobista to taka którą zawieram z os. fizyczną a gospodarcza z firmą?

    I w dalszym ciągu chodzi mi o nazwanie umowy. Wogóle czy ma to jakieś
    znaczenie.
    Zeby bardziej zobrazować - kupuję druczek samokopiujący umów zleceń w którym
    w polu zleceniobiorca jest napisane "imie i nazwisko". I taki druczek
    wypisuję ale w polu imię i nazwisko wstawiam dane firmy wykonującej dla mnie
    pracę. Czy to jest prawidłowe?

    > A sprawa druga i chyba ważniejsza - umowa nie jest opodatkowana!
    > Opodatkowana jest *usługa* bądź *sprzedaż* wynikła z umowy.
    No tak i o to mi chodziło - założyłem, że podpisana umowa zostaje
    zrealizowana a więc i jest co opodatkowywać.

    --
    PawełJ