    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: umowa z art.13 pkt 7 a KUP!!
    Date: Wed, 7 Mar 2007 18:39:50 +0100

    On Wed, 7 Mar 2007, Neti wrote:

    > Czy ktos slyszal o zerowych kosztach uzyskania przychodu w przypadku kiedy
    > pracownik ma dwie umowy z jednym pracodawca. Jedna umowa o prace a druga
    > umowa z art.13 pkt 7.
    >
    > Z tego co sie otientuje to kup przyslugują zarowno dla jednej jak i drugiej
    > umowy bez wzgledu czy zostaly zawarte z jednym czy z dwoma pracodawcami.

    Zastrzegam, że nie miałem do czynienia z umowami "zarządowymi", ale
    patrzę do ustawy i widzę że napisali jasno i wyraźnie: jest limit
    na "sumę umów" i ów limit *sumuje się* z kosztami dotyczącymi umów
    o pracę.

    > Spotkalam sie z dwoma sytuacjami
    >
    > 1. W Picie 11 dla umowy o prace naliczono kup w normalnej stawce (102,25 za
    > 2006r.) natomiast dla tej drugiej brak kosztow uzyskania.
    > W tym ,ze umowa z art.13 pkt 7 zostala zawarta 10.01.2006 a zakonczona i
    > rozliczona 25.01.2006r.
    >
    > 2.W Picie 11 dla umowy o prace brak Kosztow uzyskania oraz ulgi
    > podatkowej.Natomiast w umowie z art.13 pkt7 koszty uzyskania są
    > w wysokosci 204,50zł.
    >
    > Nic z tego nie rozumiem.

    Patrzymy:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    +++
    Art.22:
    9. Koszty uzyskania niektórych przychodów okreœla się:
    5) z tytułów okreœlonych w art. 13 pkt 5, 7 i 9 w wysokoœci okreœlonej
    w ust. 2 pkt 1, a jeżeli podatnik tego samego rodzaju przychody
    uzyskuje od więcej niż jednego podmiotu albo od tego samego podmiotu,
    ale z tytułu kilku stosunków prawnych, w wysokoœci okreœlonej
    w ust. 2 pkt 2.
    ---

    Dodatkowo w .11a zapisali że *nie* można (do dochodów art.13.7) brać
    kosztów podwyższonych wg biletów miesięcznych.

    Teraz robimy skok do góry celem przeczytania co to jest ust.2.1 i 2.2:
    +++
    2. Koszty uzyskania przychodów z tytułu stosunku służbowego,
    stosunku pracy, spółdzielczego stosunku pracy oraz pracy nakładczej:

    1) wynoszš 111 zł 25 gr miesięcznie, a za rok podatkowy nie więcej
    niż 1.335 zł, w przypadku gdy podatnik uzyskuje przychody z tytułu
    jednego stosunku służbowego, stosunku pracy, spółdzielczego
    stosunku pracy oraz pracy nakładczej,

    2) nie mogš przekroczyć łšcznie 2.002 zł 05 gr za rok podatkowy,
    w przypadku gdy podatnik uzyskuje przychody równoczeœnie z tytułu
    więcej niż jednego stosunku służbowego, stosunku pracy,
    spółdzielczego stosunku pracy oraz pracy nakładczej,
    ---

    > jak to jest z umowa z art.13 pkt 7 jezeli chodzi o koszty uzuskania?
    > Kiedy nie ma tych kosztow ujmowanych w picie 11?

    Mi wychodzi, że nie ma ich *wcale* tylko o ile koszty z tytułu umów
    o pracę przekraczają 2002,05 zł - bo wtedy już nic nie przysługuje.
    Ale jeśli koszty od umów o pracę są niższe, to do tego limitu można
    "doliczać" nie więcej niż 111,25 zł miesięcznie.

    Wychodzi z tego, że pracownik który ma podwyższone koszty uzyskania
    z tytułu pracy (dojazd spoza gminy *lub* bilety miesięczne o wartości
    wyższej niż "norma") jest w takim układzie poszkodowany, bo wyczerpie
    część "limitu kosztów na zarządzanie" - nie porównywałeś PITów *różnych*
    osób? Stąd może brać się różnica!

    pzdr, Gotfryd