eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiumowa o dzieło/zlecenie i 50% kosztów przychodu (oprogramowanie) › Re: umowa o dzieło/zlecenie i 50% kosztów przychodu (oprogramowanie)
  • Data: 2005-02-21 14:05:36
    Temat: Re: umowa o dzieło/zlecenie i 50% kosztów przychodu (oprogramowanie)
    Od: Zbigniew Chwedoruk <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > ...to zależy jakie masz *faktyczne* wydatki.
    > Przy DG możesz amortyzować SToWNiP (przy umowach "osobistych" nie ma jak)
    > ale koszty zalicza sie *wyłącznie* udokumentowane.

    Minimalne koszty to (pi*drzwi):
    1. Jednorazowo, na początku zakup oprogramowania narzędziowego za około
    5000 zł. Dodatkowo bede musial zmodernizowac komputer (lub kupic nowy).
    2. Stałe koszty, typu dzierżawa domen itp., to okolo 500 zł rocznie.

    Do tego można podpiąc:
    1. telefon (może tego troche byc, poniewaz program bedzie sprzedany
    praktycznie po calej Polsce, w przyszlosci jesli pomysl wypali, to nie
    tylko w Polsce, ale na razie chyba moge odlozyc ;))
    2. paliwo do samochodu (wyjazdy na szkolenia, spotkania)
    3. reklama np. w tematycznej prasie, serwisach internetowych (na razie
    istnieje mozliwosc barteru, ale pomysl wypali, to moze byc i platna na
    szersza skale)
    4. przejecie czesci kosztow utrzymania mieszkania (obecnie wynajmuje
    mieszkanie)
    5. Cześć zysków będzie dostawał kumpel, także w przypadku działalnosci
    moge mu wystawiać faktury
    6. W tej chwili nic wiecej nie przychodzi mi do głowy, ale na pewno cos
    sie znajdzie.

    Co do wpływow.
    W najgorszym razie zwrócą mi się koszty początkowe, w najbardziej
    optymalnym przychod moze wyniesc nawet 100 000 netto. Tak troche
    zachowawczo licze na sumę 40 000 netto. Jesli doliczyc do tego dochod z
    dotychczasowego etatu, to chyba wpadne w drugi prog podatkowy...

    Moje dylemat to:
    1. DG, czy osoba prywatna
    2. Jesli osoba prywatna, to w jakiej formie (najkorzystniej dla mnie)
    moge sprzedawac produkt. Zaznaczam, ze nie moze to być zbycie autorskich
    praw majątkowych do programu. Klient ma kupic tylko egzemplarz.
    3. Na poczatek osoba prywatna, a potem jesli z projekt bedzie przynosil
    dochody, to otwarcie wlasnej dzialalnosci (wlacznie ze zwolnieniem sie z
    obecnego etatu). Czy moge cos stracic, na takim przejsciu? Jak bedzie
    wygladala sprawa wlasniosci zakupionych narzedzi?
    4. I tak ogólnie: jakie korzysci daje DG a jakie ma osoba prywatna

    pozdrawiam