eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiumowa o dzieło/zlecenie i 50% kosztów przychodu (oprogramowanie) › Re: umowa o dzieło/zlecenie i 50% kosztów przychodu (oprogramowanie)
  • Data: 2005-02-22 00:03:16
    Temat: Re: umowa o dzieło/zlecenie i 50% kosztów przychodu (oprogramowanie)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 21 Feb 2005, Zbigniew Chwedoruk wrote:

    > + Minimalne koszty to (pi*drzwi):
    > + 1. Jednorazowo, na początku zakup oprogramowania narzędziowego za około 5000

    ....trzeba pamiętać iż wydatki na ST oraz WNiP (w tym "drogie" >3500 zł
    programy) się *amortyzuje* (czyli dopiero stopniowo wlicza w KUP).

    [...coś tam...]
    > + 6. W tej chwili nic wiecej nie przychodzi mi do głowy, ale na pewno cos sie
    > + znajdzie.

    ...no to już sam musisz policzyć czy wyjdzie > 50% KUP :)

    > + Co do wpływow.
    > + W najgorszym razie zwrócą mi się koszty początkowe, w najbardziej optymalnym
    > + przychod moze wyniesc nawet 100 000 netto. Tak troche zachowawczo licze na
    > + sumę 40 000 netto. Jesli doliczyc do tego dochod z dotychczasowego etatu, to
    > + chyba wpadne w drugi prog podatkowy...

    Na drugi próg jest 19% liniowe. Ale pozbawia niektórych praw - w tym
    prawa do wspólnego rozliczania się. Niektóre ulgi mogą zostać
    "odliczalne" od dochodu z pracy :) - no ale ulgi będą i tak znikać...

    > + Moje dylemat to:
    > + 1. DG, czy osoba prywatna

    Ekhm... jeszcze cię nie posłali w maliny ? ;)
    Maddy śpi dziś widać :)
    Z głupia frant spytam: a taka DG to co, "państwowa" ?? ;>
    Proponowany podział: "gospodarcza" wobec "osobista" :)
    Nie "osoba osobista" oczywiście :] tylko "umowy osobiste" !!

    > + 2. Jesli osoba prywatna, to w jakiej formie (najkorzystniej dla mnie) moge
    > + sprzedawac produkt. Zaznaczam, ze nie moze to być zbycie autorskich praw
    > + majątkowych do programu. Klient ma kupic tylko egzemplarz.

    No praktykuje się umowy o dzieło oraz zlecenia. IM*H*O przeciwsskazań
    do sprzedaży "wyłącznie licencji" nie ma... ale sugestie co do
    "zamiaru wykonywania w sposób częstotoliwy" ściągają na łeb
    problem VATu (art. 15.2) psując również szanse skorzystania
    z niekoniecznie jasnego - ale jednak istniejącego - zapisu art. 15.3.3.
    No bo jeśli dochód ma być *z praw autorskich*...

    > + 3. Na poczatek osoba prywatna, a potem jesli z projekt bedzie przynosil
    > + dochody, to otwarcie wlasnej dzialalnosci (wlacznie ze zwolnieniem sie z
    > + obecnego etatu). Czy moge cos stracic, na takim przejsciu? Jak bedzie
    > + wygladala sprawa wlasniosci zakupionych narzedzi?

    No jak twoje to twoje.
    Nawet nabyte "przed" ST (czyli komp) ale *NIE* WNiP (czyli programy)
    można poddać amortyzacji...
    VATu nie ma jak odliczyć :) - "wziął i przepadł".

    > + 4. I tak ogólnie: jakie korzysci daje DG a jakie ma osoba prywatna

    ....tia, to ja poczytam co grupowicze napiszą ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)