  • Data: 2010-08-18 11:03:18
    Temat: Re: umowa o dzieło lub inna pomiędzy PL a NI/UK
    Od: "Marzena" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "R." <k...@g...com> napisał w wiadomości
    news:d1e32f31-c2b9-4510-add9-7a274a0b5425@d8g2000yqf
    .googlegroups.com...
    (...)
    Osoba B wykonywała dla osoby A pewne prace informatyczne - dla
    uproszczenia można przyjąć: "stronę WWW". Osoba B przelała osobie A
    umówione wynagrodzenie poprzez konto PayPal.

    Osoba B chciałaby ten fakt zgłosić do Urzędu Skarbowego i zapłacić
    podatek, Osoba A również zamierza to wykazać w północnoirladzkim tax-
    office.

    Pytanie: w jaki sposób osoby A i B powinny dopełnić formalności? Czy
    jest możliwe ustanowienie pomiędzy nimi umowy o dzieło lub innej umowy
    cywilno-prawnej tak aby miało to umocowanie prawne ?

    (...)

    Swego czasu wyjaśniałam z Krajową Informacją Podatkową podobny problem - jak
    rozliczyć przychody z reklam Google? Przelew zagraniczny, europejska
    siedziba firmy to Irlandia. Jeżeli podatek za osobe B nie został opłacony (a
    wygląda na to, że nie) - to jako przychody z zagranicy. Opisałam to tu:
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl/2010/06/Transfer-
    srodkow-czyli-moje-zagraniczne-konto.html
    Jeżeli podatek zostałby zapłacony - to tu:
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl/2010/07/Francuski
    -Belka-bierze-wiecej.html
    W tej chwili nie trzeba płącić żadnych zaliczek, dopiero w rozliczeniu
    rocznym.
    marzatela

    http://mojezakupycodzienne.blox.pl