    From: Mechanic <m...@g...inv>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: umowa o dzieło, DG, VAT
    Date: Wed, 19 Jul 2006 16:58:09 +0200

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > No wydaje się :)
    > Sprawdź w ustawie kontekst tego co "t" napisał.

    Kontekst jest taki, ze umowa z wydawca spelniajaca 3 warunki nie jest
    samodzielnie prowadzona DG. Gdzie jest napisane ze jak cos nie jest
    samodzielnie prowadzona DG nie podlega VAT? (przypominam, ze oprocz tego
    prowadze zwykla DG, "ovatowana").

    Art. 5.
    1. Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej ?podatkiem?,
    podlegają:
    1) odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium
    kraju;

    Art. 8.
    1. Przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się
    każde
    świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki
    organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy
    towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:
    1) przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez
    względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;

    > Przecież od umów "osobistych" pobiera się zaliczkę - i to WYKONAWCA tę
    > zaliczkę deklaruje na rachunku! To są pieniądze które "na bieżąco"
    > idą do US a nie "raz w roku".
    > Nie patrzysz co piszesz i co podpisujesz? :-O!

    Jeszcze nie podpisalem :) Teraz trzeba bedzie dopisac cos o (stosujac
    przepis *odpowiednio*) odpowiedzialnosci zlecającego wykonanie tych
    czynności wobec osób trzecich. Tylko co? Ze jest odpowiedzialny? Nie jest
    odpowiedzialny? Wobec kogo konkretnie?

    > Zaspokoiłem ciekawość? ;)

    :) :)