  • Data: 2006-08-11 22:06:48
    Temat: Re: umowa o dzieło, DG, VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 11 Aug 2006, glosnetu wrote:

    > Zalozmy, ze tworze aplikacje dla pewnej firmy - czesciowo aplikacja
    > operacyjna, czesciowo CRM, umozliwiajacy klientom tej firmy korzystanie
    > z jej uslug. Zastanawiam sie, jak w takiej sytuacji rozumiec "trzecia
    > strone":

    IMO tak: "nie ma trzeciej strony, usługa jest wykonana dla zamawiającego".
    Dziełem jest WNiP stanowiąca majątek firmy - więc IMO nie jest "dla
    strony trzeciej". Wydawało mi się że niedawno ktoś podawał link do
    omówienia tematu z takim wnioskiem właśnie - proszę mnie nie bić, to
    zaklepał polski Sejm :(
    Wymaganie "trzeciej strony" w umowach z zasady dwustronnych (sprzedaż
    towaru i usługa) prowadzi rzecz jasna do braku rozumienia o co chodzi,
    i ja TEŻ nie rozumiem co w przypadku kiedy "trzeciej strony" nie
    ma. Ale wykładnia że wtedy tak "po prostu" nie działa zwolnienie (bo
    nie jest spełniony warunek) wygląda (niestety) sensownie.
    Jasne jest że aplikacja napisana dla zamawiającego na potrzeby INNEJ
    firmy uprawniałaby do zwolnienia. A tak...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)