  • Data: 2004-08-13 22:28:32
    Temat: Re: umowa komisu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 13 Aug 2004, pisarz wrote:

    >+ PCC:
    >+ Art. 6.
    >+ 1. Podstawę opodatkowania stanowi:
    >+ 1) przy umowie sprzedaży:
    >+ a) rzeczy ruchomych nabywanych do przerobu lub odprzedaży - cena sprzedaży,
    [...]
    >+ Dla mnie cena sprzedaży to cena dla kupującego, czyli kwota dla sprzedawcy i
    >+ prowizja komisu. Mylę się?

    Mniemam że się mylisz.
    PCC, art. 2:
    +++
    Art. 2. Nie podlegają podatkowi:
    4) czynności cywilnoprawne, jeżeli przynajmniej jedna ze stron z tytułu
    dokonania tej czynności jest opodatkowana podatkiem od towarów i usług lub
    jest z niego zwolniona, z wyjątkiem umów sprzedaży i zamiany zwolnionych z
    podatku od towarów i usług, których przedmiotem są nieruchomości lub ich
    części albo prawo użytkowania wieczystego,
    ---

    Sprzedaż przed przedsiębiorcę podlega opodatkowaniu lub zwolnieniu
    z VAT - tym samym nie podlega pod PCC
    Jeśli prowizja jest "za usługę" - takoż nie podlega pod PCC (jak
    się mylę to poproszę o wskazanie przepisu :))
    Pod PCC podlega jedynie sprzedaż "wstawiającego do komisu" i to pod
    warunkiem że "wstawiającym" jest osoba fizyczna nie prowadząca
    działalności gospodarczej !
    TEJ sprzedaży - czyli wartość TEJ kwoty, owszem, przed PCC obronić
    się nie podejmuję ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)