  • Data: 2004-08-14 05:23:26
    Temat: Re: umowa komisu
    Od: "pisarz" <q...@q...co> szukaj wiadomości tego autora

    > PCC, art. 2:
    Osobiście podzielam Twoje stanowisko. Ale księgowa prowadząca sprawy komisu
    prowadzi ewidencję i płaci PCC (wg właściciela komisu).
    Wątek ten traktuję jako jeden z elementów przygotowania się na
    poniedziałkową rozmowę z księgową.
    Ale czy nie zeszliśmy z tematu?
    Chciałbym dowiedzieć się jaką kwotę należy umieścić na umowie komisowej
    między wstawiającym a prowadzącym komis. Może jestem za mało spostrzegawczy,
    ale nie znalazłem w przepisach (KC, PCC, VAT) wzmianki o umowie komisowej.
    Moi księgowi (czyżby niskiego poziomu merytorycznego?) rozmówcy twierdzą, że
    sprawa jest nie jednoznaczna: na umowie komisowej należy umieścić:
    wariat 1: kwotę: należną wstawiającemu (bo jest to umowa między zbywcą
    przedmiotu a prowadzącym komis), dostawa w myśl nowych przepisów VAT
    wariant II: cenę sprzedaży, bo tak określa PCC.
    I ja jako osoba "w temacie" dalej za wiele nie wiem.
    Darek