  • Data: 2004-08-14 07:01:10
    Temat: Re: umowa komisu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 14 Aug 2004, pisarz wrote:

    >+ > PCC, art. 2:
    >+ Osobiście podzielam Twoje stanowisko.

    Miło mi :)

    >+ Ale księgowa prowadząca sprawy komisu
    >+ prowadzi ewidencję i płaci PCC (wg właściciela komisu).

    Hrm... księgowa płaci powiadasz ? Ze swojej pensji ? ;)
    Odkładając żarty na bok - mogę się mylić jak niżej :[

    >+ Wątek ten traktuję jako jeden z elementów przygotowania się na
    >+ poniedziałkową rozmowę z księgową.

    :)

    >+ Ale czy nie zeszliśmy z tematu?

    Chyba nie. To nie ja zadałem pytanie na które odpowiadałem !

    >+ Chciałbym dowiedzieć się jaką kwotę należy umieścić na umowie komisowej
    >+ między wstawiającym a prowadzącym komis. Może jestem za mało spostrzegawczy,
    >+ ale nie znalazłem w przepisach (KC, PCC, VAT) wzmianki o umowie komisowej.

    Hm... jesteś... ! :)
    Kodeks Cywilny od art. 765 do 773, ze trzy strony tekstu ;)

    >+ Moi księgowi (czyżby niskiego poziomu merytorycznego?) rozmówcy twierdzą, że
    >+ sprawa jest nie jednoznaczna: na umowie komisowej należy umieścić:

    Cóż... zabiłeś mi ćwieka: interpretacja że *cała* kwota należy się
    zbywcy i komisant dostaje swoją prowizję z owej "całej" kwoty
    wygląda na uprawnioną... przynajmniej czytając prawo do "roszczenia"
    wg art. 772.
    Chyba się zasugerowałem pisząc poprzedni post poprzednimi przepisami
    VAT (właśnie jawnie "dzieliły" część wynagrodzenia komisanta do
    opodatkowania z kwoty zapłaconej przez nabywcę).
    Ykhm... jest tu ktoś kto wyłoży co i jak ??

    >+ I ja jako osoba "w temacie" dalej za wiele nie wiem.

    ...a ja wiem że nie wiem :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)