  • Data: 2004-08-14 08:15:32
    Temat: Re: umowa komisu
    Od: "pisarz" <q...@q...co> szukaj wiadomości tego autora

    > Hm... jesteś... ! :)
    > Kodeks Cywilny od art. 765 do 773, ze trzy strony tekstu ;)
    Czytałem wcześniej, ale nic nie ma tam wprost.

    > Cóż... zabiłeś mi ćwieka: interpretacja że *cała* kwota należy się
    > zbywcy i komisant dostaje swoją prowizję z owej "całej" kwoty
    > wygląda na uprawnioną... przynajmniej czytając prawo do "roszczenia"
    > wg art. 772.
    Dlatego osobiście przychyliłbym się do twierdzenia, że na umowie powinna być
    ukazana cena sprzedaży, gdyż w określonych przypadkach nabywcy oprócz
    "Faktura VAT marża" należy dostarczyć kopię umowy komisowej.
    Wtedy (ale to już NTG) niestety nabywca dowiedziałby się ile dostał
    sprzedawca, co gorsza ile zarobił komis.
    Darek