  • Data: 2010-08-23 07:19:39
    Temat: Re: umowa cywilnoprawna najmu auta
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 21 Aug 2010, witek wrote:

    > 1%.
    > Po podpisaniu umowy,
    > Nie on, a ty.
    > w swoim US

    Zaliczasz najem do umów użytkowania?
    Po prawdzie nigdy nie wnikałem w szczegóły, ale IMVHO użytkowanie
    jest związane z "obciążeniem" przedmiotu użytkowania, a nie
    zobowiazaniem podmiotowym (jak użyczenie, najem czy dzierżawa).
    Czyli przedmiot - samochód - miałby status zbliżony do przedmiotu
    przewłaszczonego (jak w przypadku, kiedy ktoś jeździ autem za które
    jeszcze nie spłacił rat bankowi).
    I PCC byłby związany właśnie z tą funkcją czynności CP (znaczy
    obciążeniem przedmiotowym), a nie potocznym określeniem "używania".
    Możesz (albo ktoś kto akurat miał do czynienia i ma szczegóły
    w cache) poświecić bliższym wyjaśnieniem tej kwestii?

    > On dolicza dochód na koniec roku do zeznania rocznego.

    ...w kategorii najem, tu zgoda. (czyli ryczalt lub zasady ogólne)

    I pamiętać że taki najem podlega pod VAT i nie jest
    zwolniony przedmiotowo, a zwolnienie podmiotowe wiąże się
    z obowiązkiem prowadzenia ewidencji uproszczonej!

    pzdr, Gotfryd