  • Data: 2010-08-23 09:07:39
    Temat: Re: umowa cywilnoprawna najmu auta
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 23 Aug 2010, Piotrek wrote:

    > On 2010-08-23 09:37, neoniusz wrote:
    >> Ani wynajmujacy ani najemca nie maja DG

    A rozumieniu VAT wynajem *jest* prowadzeniem DG, mimo że w rozumieniu
    przepisów o DG nie wymaga rejestracji, zaś w rozumieniu przepisów
    o podatku dochodowym stanowi oddzielne źródło przychodu.
    Taki mały mętlik prawny z "definicją DG" - w różnych ustawach (Ordynacja
    podatkowa, SUS - i ZUSie, o dochodowym, o VAT,...) jest coś 7 czy 8
    *różnych* definicji DG.
    Reklamacje poproszę w Warszawie składać na Wiejskiej, tam to przyklepują :(

    > Z ustawy o podatku od towarów i usług.
    >
    > Masz zwolnienie podmiotowe ale jak przekroczysz próg to w automagiczny sposób
    > tracisz zwolnienie podmiotowe i musisz się zarejestrować do VAT.
    >
    > Ewidencję uproszczoną, o której wspominał Gotfryd prowadzisz po to, ażeby
    > wiedzieć kiedy musisz się zarejestrować.

    ...i żeby ścisłość była, owa ewidencja to jest jedyny przypadek o którym
    pamiętam iż został opisany przez "poszkodowanego" na grupie, za pomocą
    którego US faktycznie przytrzasnął osobę osiągającą niezgłoszone przychody
    (akurat chodziło o sprzedaż na allegro *nowych* rzeczy, która w odróżnieniu
    od sprzedaży rzeczy używanych *przez siebie* również nie jest zwolniona
    przedmiotowo).

    Po prostu prowadząc wynajem czegokolwiek, z wyłączeniem wynajmu
    mieszkania *na cele mieszkalne*[1] (zwolnionego przedmiotowo), trzeba
    koniecznie być przygotowanym na udzielenie w US odpowiedzi "tak,
    mam taką kartkę na której spisuję listę należności, żeby móc określić
    limit roczny" :P
    [1] to samo mieszkanie wynajęte "firmie na biuro" już się nie łapie
    i ewidencję w postaci dowolnego świcha prowadzić trzeba.

    pzdr, Gotfryd