  • Data: 2006-02-22 23:09:16
    Temat: Re: tytul prawny do lokalu - ulga remontowa
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Ania wrote:
    > Dzwonilam kilkukrotnie do urzedu skarbowego wlasciwego wg miejsca
    > zameldowania (niestety mieszkam kilkaset kilometrow od niego) i
    > przedstawilam sytuacje, wg nich powinnam miec tytul prawny, ale nie do konca
    > wiedza, co nim jest, nie dadza mi zadnej odpowiedzi przez telefon bo wg nich
    > ta sytuacja dziwna jest i niespotykana (choc wiekszosc ludzi kupujacych nowe
    > mieszkania wprowadza sie przed aktem notarialnym z tego co wiem). Nikt z
    > moich znajomych nie mial takiego przypadku umowy i przekazania do
    > wykonczenia protokolem, wszyscy kupili mieszkanie od developera i wykanczali
> [...]

    Masz umową z developerem / spółdzielnią na wybudowanie budynku. Do czasu
    kiedy budynek nie uzyskał pozwolenia na użytkowanie jest budową i nie ma
    mowy o odliczaniu jakiegolowiek remontu, bo budowy się nie remontuje.
    Sprawdź w spółdzielni kiedy budynek otrzymał pozwolenie na użytkowanie.
    Podejrzewam, że nie dawno, więc pewnie na tym sprawa się skończy i nic
    nie odliczycie.
    Spółdzielnia was wpuściła w trąbę i tyle, pewnie mieli w projekcie, że
    mieszkania muszą być wykończone pod klucz bo bez tego nie da się odebrać
    budowy więc spółdzielnia was wpuściła do mieszkań, żeby każdy wykońćzył
    tak jak chce po swojemu, a dopiero potem poszli do nadzoru budowalnego z
    wnioskiem o odbiór budowy.

    Jeśli jakimś cudem budynek uzyskał pozwolenie na użytkowanie wcześniej
    to najczystszą sytuację masz wówczas kiedy masz akt własności.
    Wówczas nie ma sprawy.
    I teraz tak, czasami US uznają, a czasami nie, że potokół
    zdawczo-odbiorczy mieszkania jest wystarczającym dokumentem i honorują
    ulgę remontową.
    Indywidualna sprawa US i jak narazie nikt z nimi nie próbował walczyć
    czy tak można, czy nie.
    Ale sprawdzcie najpierw pozwolenie na użytkowanie, bo założe się, że
    dalsza dyskusja nie ma sensu.