  • Data: 2007-04-11 13:47:21
    Temat: Re: tax free - zgadywanka dla dociekliwych
    Od: "grzess" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ja Magdaleno innego rozwiązania poza dwoma wyżej wymienionymi nie widzę.
    I nie namawiam do fałszowania ewidencji, a do powtórnego wystawienia
    paragonu fiskalnego, który posłuży dla celów tax free i dokumentuje moment
    sprzedaży.
    Bez dwoch zdań będzie on błędnie wystawiony i mamy prawo skorygować obrót na
    kasie o jego wartość, a dowodem będzie prawidłowo wystawiony paragon, z dnia
    wpłynięcia zaliczki dokumentujący ujęcie w ewidencji wpływu środków
    pienięznych.
    Ustawy nie poprawie, a mam prawo celowo czy nieumyślnie popełnić błąd, jak i
    prawo aby go skorygować.
    Finalnie paragon będzie wystawiony z datą sprzedaży i spełni warunki do tax
    free, a obrót na kasie skoryguje o jego wartość, gdyż ewidentnie jest
    błędnie wystawiony i dokumentuje powtórne ujęcie w ewidencji wpływu który
    już został zaewidencjonowany.
    Jednak w skranym przypadku wartość podatku vat należnego po korekcie do 0%
    może przyjąć wartość ujemną i tu widzę problem, dlatego optuję za zwrotem
    zaliczki.

    grzess