  • Data: 2004-09-28 17:11:19
    Temat: Re: studia a ZUS
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Piwek" <p...@g...pl> wrote in message
    news:cjbspa$3au$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    > Mam nastepujace pytanie. W jakim przypadku moj pracodawca, , przy
    > zatrudnieniu mnie na umowe zlecenie /o dzielo jest zwolniony z oplacania
    > skladki ZUS:
    >
    > 1. Studia dzienna lub zaoczen (tu wiem, ze tak jest)
    > 2. Studia uzupelniajace (zapewne tez jestesmy zwolnieni z ZUS)
    > 3. Studia podyplomowe (? slyszalem opinie, ze nie bo jest sie tylko
    > sluchaczem- ale moze na roznych uczelniach jest inaczej?)
    > 4. Studia doktoranckie (???)
    >
    > Z gory dziekuje.

    przy umowie o dzieło nie płaci zusu w ogóle, bez względu na Twój status.
    Ze strony ZUSu ( http://www.zus.pl/ubezpie/ube002.htm ):

    Nie podlegają obowiązkowi ubezpieczeń osoby wykonujące pracę na podstawie
    umowy zlecenia, agencyjnej lub innej umowy o świadczenie usług, do której
    zgodnie z Kodeksem cywilnym stosuje się przepisy dotyczące zlecenia, będące
    uczniami gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych, szkół ponadpodstawowych lub
    studentami, do ukończenia 26 lat.

    Wg mnie studia licencjackie/magisterskie/uzupełniające/ w dowolnym systemie
    (dziennym/zaocznym/wieczorowym) kwalifikują się.
    Podyplomowe kończące się nie mgr tylko jakimś dyplomem ukończenia oraz
    doktoranckie się nie kwalifikują.

    Magdi