  • Data: 2009-02-17 11:58:54
    Temat: Re: środek trwały
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 17 Feb 2009, Piotr wrote:

    > Otóż z grubsza wiem co mówią przepisy (art. 22) z tym że u mnie jest taka
    > sytuacja, że
    > kupiłem samochód (przed założeniem DG) w cenie
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > około połowy
    > jego wartości rynkowej, ale podatek zapłaciłem od faktycznej wartości
    > rynkowej

    ...ktory podatek?
    Bo PCC to owszem - jest płacony od wartości rynkowej, a *nie* od
    wartości transakcji!

    > i w moim US powiedzieli mi że w takim przypadku mogę teraz podać
    > wartość rynkową. [...]
    >
    > "Podatnicy, mogą ustalić wartość początkową składników majątku według
    > stosowanych cen rynkowych tylko w sytuacji przewidzianej w art. 22g ust. 8
    > ustawy, czyli: jeżeli nie można ustalić ceny nabycia środków trwałych przed
    > dniem założenia ewidencji lub sporządzenia wykazu, o których mowa w art.

    No to ustal sam ze sobą - wiesz za ile kupiłeś czy nie wiesz :D
    Bo wycena wchodzi w rachubę jak "nie można ustalić", a nie wg widzimisię.
    Z zastrzeżeniem, że jak "widzimisię" będzie niższe niż faktycznie
    przysługująca wartość, to pewnie nie będzie powodu do czepiania się
    (mimo, że "wycena rynkowa z grudnia" będzie sprzeczna z przepisami).

    pzdr, Gotfryd