  • Data: 2009-02-19 23:56:32
    Temat: Re: środek trwały
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 19 Feb 2009, Piotr wrote:

    > Wyczytałem że można wprowadzić jako środek trwały do amortyzacji auto z
    > zamiarem użytkowania go przez minimum rok.
    > A co w przypadku gdy będę chciał sprzedać go przed upływem roku?

    Nic.
    Podatnik zmienia zamiar i tyle.

    > Wystraczy jak zwrócę kwoty które odjąłem z tytułu amortyzacji? czyli dopłacę
    > podatek?

    Nie.
    Bo to działa w drugą stronę: jest "zakaz zaliczenia w koszty", i to
    w razie "błędnego zamiaru" w postaci zaliczenia w KUP i *nie*
    zbycia przed upływem roku trzeba zwrócić (uwaga) *odsetki*.
    Zaliczenie "przysługujących" rat amortyzacyjnych jest niejako
    "bezwzrotne" - amortyzacja ma za zadanie podatkowo zrekompensować
    zużycie ST i tyle.
    Przy sprzedaży niezamortyzowanego ST po prostu przychód do DG,
    niezamortyzowana część w koszty i tyle.

    pzdr, Gotfryd