    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: sprzedaż zwolniona, a zwrot na rachunek
    Date: Fri, 14 Nov 2003 17:14:14 +0100

    On Fri, 14 Nov 2003, Renata M wrote:

    >+ Mam sytuację październik2003
    >+ -sprzedaż zwolniona 77,00zł/ umowa usługi agencyjnej sprzedaż ratalna/
    >+ -sprzedaż 7% 150.000,00zł
    >+ -sprzedaż 22% 1450,00zł
    >+ -zakupy 99.050,00zł
    >+
    >+ Jak policzyć i wpisać do dekl VAT poz. 52-opopdatkowanie towarów pozostałych
    >+ związanych ze sprzedażą zwolnioną od podatku od towarów i usług.Cz dobrze
    >+ rozumuje zrobić proporcję tj. sprzedaz ogólem 151527,00-100%, a sprzedaż
    >+ zwolniona 0,05% i koszty 99.050,00zł x0,05% =49zł wpisać do poz. 52 dekl., a
> [...]

    Małe "ale".
    Musisz podzielić zakupy na:
    - związane wyłącznie ze sprzedażą opodatkowaną
    Jak kupiłaś towar oVATowany do handlu, to ów towar nie ma związku
    z ową usługą itp. - i od tych zakupów VAT odliczysz w całości.
    - związane wyłącznie z ową usługą. Nie mam pojęcia co tam mogło
    być (być może nic :)), ale z tego "czegoś" nie odliczasz VAT
    wcale (VAT w KUP !)
    - "koszty ogólne": telefon, koszty biura.... i teraz *te*
    i *tylko te* koszty, które zaliczyłaś do "ogólnych" poddajesz
    podziałowi tak jak opisałeś :)

    W VAT-7 po coś masz cały stosik rubryczek :)

    Acha: pamiętaj że jakbyś tak jakiś "ŚT do celów ogólnych" (komp
    na przykład) dla biura kupiła, to przez najbliższe pół roku
    musisz wyznaczyć "średnią proporcję" :] (też osobna rubryczka
    na VAT-7...) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)