  • Data: 2002-08-09 09:41:55
    Temat: Re: sprzedaz wysylkowa - pytania
    Od: "Bax" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:5606.00000691.3d52b465@newsgate.onet.pl...
    > Witam
    > Mam pare pytan i bylbym bardzo wdzieczny gdyby ktos
    > rozwial moje watpliwosci , jest to moje pierwsze starcie z
    > wszelkimi urzademi itd.. ;)
    >
    > jezeli chce prowadzic mala sprzedaz wyslkowa (sklep internetowy)
    > to z tego co wiem , musze zalozyc dzialalnosc gospodarcza...

    TAK

    > Rozumiem ze pozniej musze wybrac forme opodatkowania
    > ( czy jest jakis minimalny prog ponizej ktorego nei musze plaic
    podatkow
    > np jezeli zarabiam 500 zl miesiecznie ? )

    W ciągu roku do 2727,16 zł DOCHODU (= przychód - rozchód) - dotyczy
    podatku dochodowego. VAT płacisz od każdej zarobionej złotówki (jesli
    jesteś VATowcem).

    > Czy place dodatkowo jakies skladki ZUS ? czy cos innego( ucze sie
    ,jestem na > utrzymaniu rodzicow )

    TAK. Minimum to około 600 zł miesięcznie.

    > slyszalem tez ze w przypadku takiej sprzedarzy wysylkowej ,wystarczy
    ze bede > posiadal spis , dochodow i przychodow

    NIE wystarczy.

    > (czy musza byc tam zawarte dane moich klientow ? co jezeli oni sobie
    np tego > nie zycza ?)

    Firm - tak, osób fizycznych (klientów detalicznych) niekoniecznie.

    > czy jezeli sprzedawalbym towary sprowadzane z zagranicy, to czy musze
    plaic za
    > nie clo ,podatek

    TAK.

    > chodzi mi o to ze sprowadzalbym przykladowo jeden telewizor ,mozliwe
    ze celnicy
    > nie naliczyliby mi od niego cla i podatku ,czy moge go wtedy w pelni
    legalnie
    > sprzedac ?

    NIE. Bez SAD-u ani rusz.

    > Tyle narazie
    > jestem w tych sprawach zielony,z gory dziekuje za poswiecony czas..

    Drobiazg.

    Krzysztof