  • Data: 2006-06-15 06:54:54
    Temat: Re: sprzedaż wcześniej niż zakup
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 14 Jun 2006, Piotr wrote:

> [...]
    [...]
    > Dzięki, chciałem się tylko upewnić. Ktoś kiedyś mnie przekonywał, że żeby coś
    > sprzedać trzeba mieć wcześniej na to zakup i towar na magazynie. Wydało mi
    > się to bzdurą i widzę, że chyba słusznie :)

    Zauważ że prezes pisał o czymś co "zostanie później wydane".
    A ty pytasz o sprzedaży czegoś czego NIE JESTEŚ WŁAŚCICIELEM.
    To ja pytam: jaką czynność prawną dokumentuje owa f-ra?
    Jakby można było to z numerkiem art. z ustawy o VAT poproszę...

    Masz IMO rację z jedną rzeczą: towar nie musi być "na magazynie"
    jeśli towarem jest "rzecz oznaczona co do tożsamości" - czyli
    np towar oznaczony numerem seryjnym (jeśli jest OZNACZONY tym nrem
    na zamówieniu, dowodach sprzedaży i wydania itp) - tak wynika
    z art. 155 Kodeksu Cywilnego oraz art.7.1 ustawy o VAT (wystarcza
    "przeniesienie do rozporządzania towarami jak właściciel",
    więc skoro umowa sprzedaży rzeczy oznaczonej NIE wymaga przeniesienia
    posiadania to mi wychodzi że towar nie musi leżeć we własnym
    magazynie).

    Ale ciekawym bardzo co dokumentuje f-ra na towary oznaczone
    co do gatunku/rodzaju których nie ma w magazynie.
    Sprzedaż nie.
    Komis nie.
    Innych pomysłów nie mam :)
    Możesz zapodać?