    From: andrzej <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: sprzedaz mieszkania - podatek
    Date: Mon, 12 May 2008 10:41:19 -0700 (PDT)

    > Kupiłem mieszkanie w 2005 roku i teraz chce je sprzedać

    więc obowiązuje cię stara ustawa i stare zasady

    > place 10% podatku niezaleznie od wszystkiego od wartosci sprzedazy

    .... dokładnie tak, musisz zapłacić 10% zryczałtowany podatek

    > - jeżeli podatnik był zameldowany w budynku lub lokalu wymienionym w
    > lit. a)-d) na pobyt stały przez okres nie krótszy niż 12 miesięcy przed
    > datą zbycia, z zastrzeżeniem ust. 21 i 22,

    to zwolnienie dotyczy "nowej" ustawy, mógłbyś z tego skorzystać
    gdybyś swoje mieszkanie kupił po 1 stycznia 2007

    > Czy w ww opisanej sytuacji:
    > moge kupic mieszkanie na kredyt, potem sprzedac swoje stare mieszkanie i
    > uniknac placenia podatku o ile zaniose do us zaswiadczenie, ze bylem w
    > swoim starym zameldowany przez 12 miesiecy? czy to ma byc jakies inne
    > oswiadczenie? jesli inne to skad ta innosc wynika?

    niestety tego zrobić nie możesz...

    jedyne wyjście jakie widze to: najpierw sprzedaż mieszkania, potem
    oświadczenie do US że wydasz kwotę potatku w terminie 2 lat na własne
    cele mieszkaniowe i do tego jakiś pit (26 chybaj... ale nie jestem
    pewien), następnie kupujesz nowe mieszkanie i masz już wydatek na
    własne cele mieszkaniowe, z powrotem do US aby to rozliczyć... i nie
    płacisz podatku.

    ....albo czekasz pełne (!) 5 lat od daty zakupu mieszkania i nie
    płacisz nic przy sprzedaży... ale to rozwiązanie Cię chybaj nie
    interesuje....

    innych możliwości nie widzę