    From: "pit." <petero2@o2_SPAM_.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: sprzedaż ST
    Date: Thu, 30 Jun 2005 23:05:13 +0200

    Użytkownik "Maciek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:da17l2$agk$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam
    >
    > Jak z formalnego punktu widzenia powinna wyglądać sprzedaż środka
    > trwałego?
    >
    > Dwa lata temu rozpocząłem DG, wciągnąłem w środki trwałe trochę sprzętu
    > komputerowego zakupionego przed rozpoczęciem DG i amortyzowałem go
    > jednorazowo (oczywiście w kwotach brutto, mimo, że jestem płatnikiem VAT).
    > Teraz chciałbym się tego pozbyć. Jak to zrobić? Sprzedaję sprzęt z
    > fakturą, ale jaką stosuję stawkę VAT? Taką jak normalnie dla tego typu
    > sprzętu (22%), czy ze względu na to, że nie odliczyłem VAT'u sprzedaję ze
> [...]

    tu znajdziesz odpowiedz:
    http://rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_050630/firma_
    a_1.html

    fragment artykulu:
    "Przedsiębiorca, czynny podatnik VAT, musi opodatkować w zasadzie każdą
    sprzedaż towaru czy usługi. Zdarza się jednak, że przedmiotem transakcji
    jest nie towar handlowy, a rzecz, która przez jakiś czas służyła celom firmy
    (np. środek trwały). Czy od sprzedaży takiego składnika firmowego majątku
    trzeba naliczyć VAT? Tak, jeśli się go wcześniej odliczyło. Jeśli nie,
    sprzedaż ta może być zwolniona od VAT (po spełnieniu dodatkowych warunków).
    Przedsiębiorcy korzystają z tego zwłaszcza przy sprzedaży nieruchomości i
    samochodów osobowych, a także składników majątku kupionych w okresie, gdy
    jeszcze nie rozliczali podatku od towarów i usług. Niestety przepisy
    przewidujące to zwolnienie są tak skonstruowane, że można mieć wątpliwości,
    czy spełnia się określone w nich warunki"