  • Data: 2005-07-01 22:36:42
    Temat: Re: sprzedaż ST
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 1 Jul 2005, Maciek wrote:

    > + No właśnie o to chodzi, że "zwyczajna sprzedaż" jest całkowicie opodatkowana,
    > + a nie chciałbym w jakieś struktury się bawić. Dlaczego to "zw" nie wchodzi?
    > + Sprzedaż ST nie liczy się do struktury?

    ...ano właśnie.

    > + A co będzie jeśli sprzedam ten ST z VAT 22% (i oczywiście odprowadzę VAT)?
    > + Naruszę jakieś przepisy, czy nie?

    AFAIK - nie naruszysz.
    Natomiast nie wiem czy nie da się przyczepić w razie jakby ktoś tak
    wykazany VAT odliczył. *Zdaje się* były wyroki broniące podatników
    w takich razach... głowy nie dam

    > + > 20. W razie trwałego odłączenia od danego środka trwałego części składowej
    > + > lub peryferyjnej wartość początkową tego środka zmniejsza się, od
    [...]
    > + No tak, ale ja nie powiększałem wartości ST o wartość części składowej, którą
    > + dokupiłem, a teraz sprzedaję.

    Załóż że sprzedajesz część która "była od samego początku" i przeczytaj
    przepis jeszcze raz....
    Przepisy są "niesymetryczne": podwyższać WP należy tylko dla >3500 zł
    ulepszenia, obniżać dla dowolnej kwoty...
    To nie ja wymyśliłem :) ale jakaś logika w tym jest.

    > + Część składową wrzuciłem po prostu w pozostałe
    > + koszty. Czy w związku z tym powinienem coś kombinować z wartością początkową
    > + ST?

    Rozważ sam. Mi wychodzi że "tak".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd