  • Data: 2005-07-04 06:41:57
    Temat: Re: sprzedaż ST
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 2 Jul 2005, Maciek wrote:

    > + Dnia 2005-07-02 09:14, Użytkownik Latet napisał:
    > + > Czy wtedy dokupienie np. drukarki i takze wrzucenie jej
    > + > w koszty jednorazowo to jakis probelem? Ja go nie widze,
    > + > otwórzcie oczy, jakby co.
    > + Drukarki może nie, ale dysku twardego, karty graficznej itp?

    ...dysku twardego, karty graficznej (za drobnymi wyjątkami kart
    droższych niż 3500 zł netto :)) raczej nie... Można "po prostu
    w KUP" i już. Do 3500 zł nie widać przeciwwskazań !
    Problem interpretacyjny jest w razie ulepszenia "w rozumieniu
    ustawy" (czyli wydając >3500) czegoś co nie zostało poddane
    amortyzacji: z jednej strony ustawodawca pozwolił "tani" ST
    księgować "jako koszt" czyli *nie* jako ST (z czym wiąże się
    wpis do EW dla >1500 zł, ale wynikający z innego przepisu),
    z drugiej - nakazuje "ulepszenia > 3500" księgować przez
    podwyższenie WP.
    Z jednej strony ustawodawcę można by zrozumieć nawet jeśli
    celowo zostawił "w malinach": inaczej wszyscy kupowaliby
    komputer za 2000 zł i "ulepszali go" do 6000 :)
    Z drugiej... no właśnie.
    Jak już tak się stanie to mamy zgryz :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd