    From: "ktp" <k...@a...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: składka na FP
    Date: Sun, 24 Feb 2002 01:25:23 +0100

    Użytkownik "Piotrek" <p...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    news:a58v4c$rpa$1@news.tpi.pl...
    > Mam krótkie pytanko:
    > czy składkę na fundusz pracy oblicza się tylko od wypłat
    > pracowników?
    > jak mam jednego to na fundusz płacę miesięcznie 760*0,0245?
    > za siebie jako pracodawcę nie? dobrze to robię?

    zależy...
    czy płacisz za siebie społeczne, czy nie...
    jak płacisz społeczne, to płacisz też FP 2,45% od podstawy - teraz 30,10

    jak płacisz tylko zdrowotne za siebie, to FP nie płacisz (tzn tylko za
    pracowników...)

    TYLKO za pracowników płacisz FGŚP: 0.08% (nie 8%, a 0,08%) liczone tak jak
    FP
    od kwoty brutto z listy płac... btw tam chyba jest jakieś dolne
    ograniczenie - jak
    pracownik zarabia mniej niż minimalne wynagrodzenie (np jest na części
    etatu)
    to FGŚP chyba się za niego nie płaci, ale pewności nie mam

    pozdr
    KTP