    From: "Pawel Sikorski" <p...@l...plATAKZETO>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: samochod zakupiony rok temu środkiem trwałym?
    Date: Sun, 28 Nov 2004 17:55:17 +0100

    > Warunkiem amortyzacji (i uznania jest za koszt) jest:
    > - posiadanie ST w wybranych formach posiadania, w szczególności
    > bycie (współ)właścicielem
    > - wykorzystywanie DG w prowadzonej działalności (nie musi być
    > "ciągłe", jak mi wyłożono na grupie :))
    Przypuścmy, że decyduję się wpisać auto do EŚT.
    Pierwszy problem pojawił się w momencie obliczania wartości początkowej.
    Rozumiem, że dotyczy mnie:
    "
    Art. 22g. 1. Za wartość początkową środków trwałych oraz wartości
    niematerialnych i prawnych, z uwzględnieniem ust. 2-18, uważa się:
    3) w razie nabycia w drodze spadku, darowizny lub w inny nieodpłatny
    sposób - wartość rynkową z dnia nabycia, chyba że umowa darowizny albo umowa
    o nieodpłatnym przekazaniu określa tę wartość w niższej wysokości,
    "
    Czy musze sporządzać jakąś umowę? Skąd wziąć wartość rynkową.
    Samochód kupiłem w zeszłym (8.12) roku za 11500,00 + 249,00 PCC.