    From: "Jacek" <p...@c...cy>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: samochod ryczalt vat
    Date: Sun, 1 Feb 2004 19:07:11 +0100
    Sender: c...@p...onet.pl@81.15.148.2

    Nieustraszony(a) niczym d8b napisał(a):
    > Chodzi mi o to, ze w zakresie uslug mojej firmy nie ma sprzedazy
    > samochodow. Nie moge wystawic odkupujacemu ode mnie faktury na samochod.

    Jak jesteś vatmanem to na wszystko co sprzedajesz musisz wystawić
    fakturę.Pomijam fakt sprzedaży tzw bezrachunkowej.
    Na samochód także, skoro jest środkiem trwałym.

    > Czyli jest tak
    > - kupuje auto powiedzmy za 122kzl,
    > odliczam sobie 22kzl VAT

    Czyli kupujesz za 100 kzł netto

    > i sprzedaje auto np. za 120kzl

    Czyli sprzedajesz za ok 9836zł.+ Vat 2167

    > jestem 20kzl "do przodu"

    Chciałbyś co? Przy takich cenach będziesz do tyłu, bo rozumiem że te 120kzł
    to cena brutto.

    > Wpisuje sprzedaz auta za 120kzl jako przychod i odprowadzam 8.5% ryczaltu
    > rowne 10.2kzl
    > Tak wiec na calej operacji zyskuje 9.8kzl.

    A Vat gdzie się zapodział? Nie oddałeś do US? Auto sprzedajesz za 9836zł i
    taki masz przychód.Od tego zapłacisz 3% podatku czyli prawie 300 zł i już
    jesteś lekko w plecy.

    > Prosze mnie zle nie zrozumiec - nie chodzi mi o jakiekolwiek
    > "cwaniakowanie", tylko o zrozumienie calej sytuacji.

    No to chyba juz Ci wyjasniłem.

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!
    Adres zakodowany w ROT-13