  • Data: 2004-02-01 20:09:06
    Temat: Re: samochod ryczalt vat
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "d8b" <d...@p...underweb.net> wrote in message
    news:bvjfsm$3tm$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > A mi sie wydawalo, ze moge wystawiac faktury zwiazane JEDYNIE z profilem
    > dzialalnosci.
    > Zalozmy ze kupuje cos w cenie brutto i w tej samej cenie or razu to
    > sprzedaje osobie fizycznej [umowa kupna-sprzedazy]
    > Ale przy okazji mam fakture na zakup i de facto kupilem w cenie netto i
    caly
    > vat sobie odliczam.
    >
    > d8b

    oj mieszasz
    Jeżeli kupiłeś coś i odliczyłeś VAT przy zakupie, to bez względu na profil
    działalności musisz zapłacić VAT przy sprzedaży (wystawić fakturę lub
    "nabić" na kasę fiskalną).
    Jeżeli kupiłeś np. samochód osobowy i nie miałeś prawa VAT odliczyć, a
    użytkowałeś go dłużej niż 0,5 roku, to masz prawo go sprzedać na fakturę ze
    stawką zw.

    Magda