  • Data: 2006-02-06 11:19:39
    Temat: Re: samochód prywatny - odliczanie vat
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Docent wrote:

    > Zatem wymyślony przez kogoś wzór ewidencji jest wykładnią prawa?
    >
    > Art.23 ust.7 ustawy o pdof:
    >
    > "Ewidencja przebiegu pojazdu, o której mowa w ust. 5, powinna
    > zawierać co najmniej następujące dane
    > Gdzie tu widzisz coś na temat faktur?
    >
    > Zgodnie z art.23 ust.1 pkt 36 i 46 ustawy o pdof kosztem są wydatki
    > zaliczone do kosztów uzyskania przychodów do wysokości limitu
    > określonego na podstawie ewidencji przebiegu pojazdu.

    Pisarczykowi pewnie chodziło
    o to, że w objaśnieniach do KPiR (rozporządzenie)
    jest zapisane tak:

    Wydatki z tytułu używania nie wprowadzonego do ewidencji ...należy wpisywać
    w tej kolumnie po zakończeniu miesiąca na podstawie miesięcznego zestawienia
    poniesionych wydatków wynikających z faktur zawierających numer
    rejestracyjny tego pojazdu. Suma wydatków zaliczonych do kosztów uzyskania
    przychodów, w poszczególnych miesiącach, ustalona od początku roku
    podatkowego, nie może przekraczać kwoty wynikającej z ewidencji przebiegu
    pojazdu za ten sam okres, to jest kwoty wynikającej z przemnożenia liczby
    kilometrów faktycznego przebiegu pojazdu oraz stawki za jeden kilometr
    przebiegu, określonej w odrębnych przepisach przez właściwego ministra.

    Jak będziemy tak interpretować,
    to ja proponuję, żeby dzienne zestawienie
    sprzedaży analogicznie nie było też przychodem. :-)