  • Data: 2006-02-06 22:43:56
    Temat: Re: samochód prywatny - odliczanie vat
    Od: "pisarczyk" <q...@q...co> szukaj wiadomości tego autora

    > Tutaj bym jednak polemizowała, bo wyobraź sobie że sprzedajesz potem to
    > autko i - kurczę - wyskakuje Ci spory przychód z działalności, a za tym
    > oczywiście duży podatek do odprowadzenia.
    > Tak więc wszystko zależy od konkretnego przypadku i polityki podatnika.
    dla mnie sprawa jest niepolemiczna:
    mam auto, używane za np. 30kzł -> mogę amortyzować 2.5 roku -> kup 30
    kzł -> 6kzł podatku mniej (upraszczając)
    po np. 3 latach auto sprzedaję za np 10 kzł -> przychód 10 kzł -> 2 kzł
    podatku do odprowadzenia
    korzyści:
    1. 4 kzł na podatku (zależy za ile sprzedam, ale raczej taniej niż drożej)
    2, wszystkie wydatki w koszty bez ograniczeń
    3. brak dodatkowej EPP (czyli całego cyrku ewidencyjnego)
    przu aucie nowym czas amortyzacji nieco się wydłuża, ale i tak korzyść jest
    bezdyskusyjna, co niektórym ciężko jest pojąć, że kilometrówką wrzucasz w
    koszty _tylko_eksploatację_, a sporo kasy jest w amortyzacji, relatywnie
    jest tego jeszcze więcej gdy płaci się więcej podatku
    dodatkowy-chwilowy skok dochodu (i związanego z nim podatku) finansowany
    jest z przychodu, więc nie może być problemu braku kasy na podatek

    > Tylko pamietaj, że jeżeli wycofasz środek trwały z ewidencji na własne
    > potrzeby to musisz oddać fiskusowi odliczony kiedyś VAT (o ile przy
    zakupie
    > to odliczenie Ci przysługiwało). To samo obowiązuje zresztą też przy
    > darowiźnie.
    Doskonale zdaję sobie sprawę, ale na vat-cie też będzie zysk, co innego
    podatek od wartości przy zakupie, inny podatek od wartości rynkowej
    sprzedaży w momencie sprzedaży, poza tym raczej nastawiam się na kasację niż
    sprzedaż.

    > Pozdr. Graszka.
    Śledzę grupę systematycznie, Twoje wypowiedzi również, dzięki za dobre rady

    Pozdrawiam
    Darek