  • Data: 2006-05-10 12:18:32
    Temat: Re: ryczałt - potrzebna porada
    Od: Tanto <t...@w...pl.wykasuj> szukaj wiadomości tego autora

    YANAH napisał(a):
    > witam,
    > jestem na ryczałcie i nie jestem vat-owcem.
    > problem jest taki: w 2005r. osiagnalem przychod w wysokosci 45390zl, czyli
    > przekroczylem magiczna kwote 10tys euro, co nie wiedzialem ze sie wiaze z
    > przejsciem na VAT. Pytanie jest takie - czy istnieje sposob na anulowanie
    > jednego, grudniowego rachunku, tak aby zejsc do kwoty 43000 i dalej nie
    > placic Vatu?
    > Dodam ze US sie jeszcze do mnie nie zglosil, sam zauwazylem ta
    > niezgodnosc... jak to odkrecic?

    Wygląda na to że masz problem. W moim przypadku pani z US zadzwoniła do
    mnie tuż po tym jak przesłałem roczne oświadczenie o przychodach (karta
    podatkowa) i powiedziała że od końca grudnia 2005 musiałem
    'zarejestrować' się jako VATowiec, a od stycznia 2006 już płacić VAT.
    Pani zadzwoniła pod koniec stycznia i jestem jej za to bardzo wdzięczny
    bo byłbym w podobnej sytuacji do Twojej. Dobrze że trafiłem na
    normalnych ludzi w US i udało się to wyprostować.
    Haczyk jest w tym, że jeśli w 2005 przekroczyłeś próg obowiązujący na
    2006, to od 01.01.2006 automatycznie przechodzisz na VAT.

    --
    "Grzeczne dziewczęta idą do nieba, niegrzeczne idą tam gdzie chcą."