  • 1. Data: 2006-05-09 17:51:40
    Temat: ryczałt - potrzebna porada
    Od: "YANAH" <yanah@KASUJ_TOcb600.com>

    witam,
    jestem na ryczałcie i nie jestem vat-owcem.
    problem jest taki: w 2005r. osiagnalem przychod w wysokosci 45390zl, czyli
    przekroczylem magiczna kwote 10tys euro, co nie wiedzialem ze sie wiaze z
    przejsciem na VAT. Pytanie jest takie - czy istnieje sposob na anulowanie
    jednego, grudniowego rachunku, tak aby zejsc do kwoty 43000 i dalej nie
    placic Vatu?
    Dodam ze US sie jeszcze do mnie nie zglosil, sam zauwazylem ta
    niezgodnosc... jak to odkrecic?

    pozdrawiam,
    Yanah

  • 2. Data: 2006-05-09 18:02:22
    Temat: Re: ryczałt - potrzebna porada
    Od: t <t...@o...pl>

    Dnia 09-05-2006 o 19:51:40 YANAH <yanah@KASUJ_TOcb600.com> napisał:

> [...]
    > placic Vatu?
    > Dodam ze US sie jeszcze do mnie nie zglosil, sam zauwazylem ta

    Na ten rok jest odajze 39 z hakiem, więc nic ci to nie da

  • 3. Data: 2006-05-09 21:27:46
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    t napisał(a):
> [...]

    Hmm... pomijając kwestię czy jest to zgodne z prawem - jak wyobrażasz
    sobie anulowanie rachunku za rok który został juz zamknięty?
    Jak wyjaśnisz korektę zeznania rocznego i powstanie nadpłaty w podatku
    zryczałtowanym?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2006-05-10 12:18:32
    Od: Tanto <t...@w...pl.wykasuj>

    YANAH napisał(a):
> [...]
    > placic Vatu?
    > Dodam ze US sie jeszcze do mnie nie zglosil, sam zauwazylem ta

    Wygląda na to że masz problem. W moim przypadku pani z US zadzwoniła do
    mnie tuż po tym jak przesłałem roczne oświadczenie o przychodach (karta
    podatkowa) i powiedziała że od końca grudnia 2005 musiałem
    'zarejestrować' się jako VATowiec, a od stycznia 2006 już płacić VAT.
    Pani zadzwoniła pod koniec stycznia i jestem jej za to bardzo wdzięczny
    bo byłbym w podobnej sytuacji do Twojej. Dobrze że trafiłem na
    normalnych ludzi w US i udało się to wyprostować.
    Haczyk jest w tym, że jeśli w 2005 przekroczyłeś próg obowiązujący na
    2006, to od 01.01.2006 automatycznie przechodzisz na VAT.

    --
    "Grzeczne dziewczęta idą do nieba, niegrzeczne idą tam gdzie chcą."

  • 5. Data: 2006-05-11 13:11:13
    Od: "YANAH" <y...@c...com>

    Tanto napisał(a):

    > Haczyk jest w tym, że jeśli w 2005 przekroczyłeś próg obowiązujący na
    > 2006, to od 01.01.2006 automatycznie przechodzisz na VAT.

    powiedz mi - bo poszukalem troche po necie i nie znalazlem zadnej noty
    prawnej. Masz to moze gdzies na pismie i moglbys mi to przeslac mailem
    lub podac linka? z gory dzieki

  • 6. Data: 2006-05-11 14:01:47
    Od: Tanto <t...@w...pl.wykasuj>

    YANAH napisał(a):
    > Tanto napisał(a):
    > powiedz mi - bo poszukalem troche po necie i nie znalazlem zadnej noty
    > prawnej. Masz to moze gdzies na pismie i moglbys mi to przeslac mailem
    > lub podac linka? z gory dzieki

    Na pewno jest coś o tym w ustawie o VAT, ale spróbuj wpisać w google
    "zwolnienie podmiotowe VAT" i znalezienie czegoś będzie mniej bolesne ;-)

    --
    "Grzeczne dziewczęta idą do nieba, niegrzeczne idą tam gdzie chcą."