-
Data: 2007-06-12 20:11:20
Temat: Re: rozpoczynanie dzialalnosci gospodarczej [1]
Od: Jagna <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 12 Cze, 19:03, Szpaq <s...@p...gov.pl> wrote:
No to spróbujmy si z tym zmierzy ;)
> Chcialbym wniesc do dzialalnosci rzeczy, ktore posiadalem przed jej
> rozpoczeciem. Czy takie rzeczy moga byc kosztem? Chodzi mi o takie rzeczy
> jak:
> - komputery itp.
> - sprzet sieciowy
> - telefon
> - meble
> - wyposazenie (lampki, karnisze itp.)
Oczywiscie, ze moga byc kosztem. Musisz jednak uwazac z wycena tego
wszystkiego, posilkujac sie ustawa o rachunkowosci zalecam zasade
ostroznej wyceny ;)
Mowiac potocznie, uwzglednic date produkcji, stopien zuzycia i
ewentualna cene, ktora mozna by za to uzyskac, czyli wartosc rynkowa.
> Meble i wyposazenie sa w lokalu przeznaczonym na biuro (wynajmuje je z takim
> przeznaczeniem).
W zwiazku z tym sa juz kosztem w wartosci czynszu. Klopot z glowy.
> Jezeli moge to jakosc ujac po stronie kosztow to w jaki sposob? Prowadze
> KPiR i jestem 'Vatowcem'.
VAT sobie podaruj w tym wypadku, bo nic tu do odliczenia nie ma. Do
Kpir wpisac nalezy do kolumny 14, czyli w pozostale wydatki.
> Z tego co czytalem nie moge zrobic tego spisem z natury (tylko materialy i
> towary handlowe). Czy moge zrobic to przez srodki trwale? Jakim dokumentem
> w takim razie przyjac je na stan? Co z amortyzacja przedmiotow mniejszej
> wartosci? Musze wrzucic je od razu w koszty? Czy moge je tez rozlozyc w
> jakims czasie?
Najlepszym dokumetnem bedzie protokol przekazania do prowadzonej
dzialalnosci nastepujacego wyposazenia:
...
...
...
tu umiescic nalezy wszystkie sprzety okreslajac cene kazdego z nich
osobno, podsumowujac na koncu.
Gdybys byl nadgorliwy, mozesz do kazdej czesci wyposazenia zrobic
osobny protokol, ale skoro bedzie tego troche, to ja (leniwa z natury)
zrobilabym sobie zbiorczy :)
Osobno radzilabym wnosic sprzet o wartosci pojedynczej sztuki od
3.500,00 zl, bo to nie nadaje sie do wpisania w koszty, ale do
wpisania do ewidencji srodkow trwalych i do amortyzacji.
> Generalnie dobre pytanie o powiekszenie kosztow dzialalnosci ;)
Mozna skorzystac z ulatwienia, jakie daje ustawa o p.d.o.f. i wrzucic
w koszty nawet srodki o wartosci powyzej 3.500 zl, do ogolnej wartosci
50 tys. euro rocznie, ale radzilabym sie zastanowic nad takim
postepowaniem, bo za jakis czas bedziesz potrzebowal zawrzec umowe
kredytu, czy leasingu, albo na przyklad starac sie o jakas dotacje, a
wtedy musisz wykazac sie jakimis zyskami, wiec generowanie duzych
kosztow niekoniecznie zrobi Ci przysluge.
Pozdrawiam,
Jagna
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- kontrole kont przez fiskus
- jednak nie tylko allegro OLX i podobne
- Praca w Monako i podatki
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Który program do PIT-ów?
- Jak się płaci CIT ?
- Polak nierezydent, dochód w Polsce i PIT
- Przetwarzanie danych
- KSEF - jakies plusy?
- KSeF czy coś zmieni dla zwykłych ludzi?
- KSEF demo jakie opinie?
- Jak to jest z PIT-0 dla seniora
- In-vitro
Najnowsze wątki
- 2024-07-25 kontrole kont przez fiskus
- 2024-07-02 jednak nie tylko allegro OLX i podobne
- 2024-06-26 Praca w Monako i podatki
- 2024-05-11 Chess
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 1-6
- 2024-04-30 Który program do PIT-ów?
- 2024-04-26 Jak się płaci CIT ?
- 2024-04-11 Polak nierezydent, dochód w Polsce i PIT
- 2024-03-05 Przetwarzanie danych
- 2024-01-25 KSEF - jakies plusy?
- 2024-01-18 KSeF czy coś zmieni dla zwykłych ludzi?
- 2024-01-16 KSEF demo jakie opinie?
- 2023-12-11 Jak to jest z PIT-0 dla seniora
- 2023-11-30 In-vitro