  • Data: 2009-06-24 19:11:25
    Temat: Re: różnice kursowe raz jeszcze
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotrek wrote:

    > Muszę? Przypominam, że jestem na KPiR.
    >
    > "Art. 14b
    > 1. Podatnicy ustalają różnice kursowe na podstawie art. 24c, z
    > zastrzeżeniem ust. 2.
    >
    > 2. Podatnicy prowadzący księgi rachunkowe mogą ustalać różnice kursowe
    > na podstawie przepisów o rachunkowości, pod warunkiem że w okresie, o
    > którym mowa w ust. 4, sporządzane przez podatników sprawozdania
    > finansowe będą badane przez podmioty uprawnione do ich badania."
    >
    > i ustęp 2 to jest Twoje LIFO/FIFO jak rozumiem.

    To nieważne jak nazwiesz. Jakoś musisz rozróżniać,
    która waluta jest z której transakcji.
    Najprościej jest stosować jedną z tych dwóch metod.
    To nie jakieś czary mary tylko dla rachunkowosci,
    tylko logiczne uporządkowanie stanu rzeczy

> [...]
    > w ust. 2 i 3.
    >
    > 2. Dodatnie różnice kursowe powstają, jeżeli wartość:
    >
    > 1) przychodu należnego wyrażonego w walucie obcej po *przeliczeniu* na
    > złote według kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski
    > jest niższa od wartości tego przychodu w dniu jego otrzymania,
    > *przeliczonej* według faktycznie zastosowanego kursu waluty z tego
    > dnia,
    > [...]"
    >
    > Widzisz tu jakieś LIFO/FIFO? Bo ja nie widzę.
    >
    > Widzę jedynie *przeliczenie* (nie przewalutowanie) w dniu otrzymania

    Ale jeśli zechcesz się zastosować do rozliczeń TEGO
    przychodu, to będziesz musiał stosować jakieś rozróżnienie.
    Gdyby nie było banków, pewnie musiałbyś spisywać sobie
    numery banknotów, żeby wiedzieć co jest od kogo, prawda?

    > Gdzie robię błąd? ;-)

    Właśnie tutaj. Przeczytaj art 24c.2 ust 3) oraz 24c.3 ust 3)