  • Data: 2009-06-24 19:27:40
    Temat: Re: różnice kursowe raz jeszcze
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    cef wrote:

    > Ale jeśli zechcesz się zastosować do rozliczeń TEGO
    > przychodu, to będziesz musiał stosować jakieś rozróżnienie.
    > Gdyby nie było banków, pewnie musiałbyś spisywać sobie
    > numery banknotów, żeby wiedzieć co jest od kogo, prawda?

    A po co mi taka wiedza?

    Zgodnie z ustawą *przeliczam* po kursie z dnia otrzymania przychodu i
    wszystko.

    W ustawie nie widzę obowiązku opóźnienia wyliczenia różnic kursowych do
    chwili fizycznego przewalutowania.

    > Właśnie tutaj. Przeczytaj art 24c.2 ust 3) oraz 24c.3 ust 3)

    Zgaduję, że chodzi o ustęp 2 punkt 3 i ustęp 3 punkt 3

    No to czytam:

    2. Dodatnie różnice kursowe powstają, jeżeli wartość:
    [...]
    3) otrzymanych lub nabytych środków lub wartości pieniężnych w walucie
    obcej w dniu ich wpływu jest niższa od wartości tych środków lub
    wartości pieniężnych w dniu zapłaty lub innej formy wypływu tych środków
    lub wartości pieniężnych, według faktycznie zastosowanego kursu waluty z
    tych dni, z zastrzeżeniem pkt 4 i 5,
    [...]

    3. Ujemne różnice kursowe powstają, jeżeli wartość:
    [...]
    3) otrzymanych lub nabytych środków lub wartości pieniężnych w walucie
    obcej w dniu ich wpływu jest wyższa od wartości tych środków lub
    wartości pieniężnych w dniu zapłaty lub innej formy wypływu tych środków
    lub wartości pieniężnych, według faktycznie zastosowanego kursu waluty z
    tych dni, z zastrzeżeniem pkt 4 i 5,
    [...]

    I dalej nie widzę przewalutowania natomiast dostrzegam słowo *wartość*
    które dość dobrze koresponduje z *przeliczaniem*.

    Powtórzę pytanie.
    Gdzie Twoim zdaniem błądzę (bo US przychyla się do mojego stanowiska)?

    Piotrek