  • Data: 2009-06-24 12:08:14
    Temat: Re: różnice kursowe raz jeszcze
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    cef wrote:
    > Ale to chyba nie do wyliczenia różnic, tylko do ustalenia przychodu w
    > walucie.
    > Do ustalenia różnicy musisz mieć rzeczywisty kurs, jak już nastapi
    > przeliczenie.

    Tak jak napisałem - do wyliczenia *różnic kursowych*.

    Pasowała mi właśnie taka definicja różnic kursowych, o taką wystąpiłem i
    urząd ją potwierdził.

    Zauważ, że w ustawie nie ma mowy o przewalutowaniu a jedynie o
    *przeliczeniu*

    To znaczy, że bierzesz i *przeliczasz* ile to by było w pln (jednakowoż
    nie przewalutowując).

    Cytat z PDOF:

    "[...] przychodu należnego wyrażonego w walucie obcej po przeliczeniu na
    złote według kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski jest
    niższa od wartości tego przychodu w dniu jego otrzymania, *przeliczonej*
    według faktycznie zastosowanego kursu waluty z tego dnia,"

    Tak więc interpretacja IMHO podąża dokładnie za zapisami ustawy.

    Tak, wiem że są też odmienne interpretacje na ten sam temat.
    Ale my tu nie o logice rozmawiamy tylko o podatkach.

    > Wyliczyć rzeczywiste różnice.

    A co to są "rzeczywiste różnice"? ;-)

    Rożnicę kursowe w sensie PDOF zostały wyliczone w sposób zgodny z ustawą
    (na co mam interpretację) w celu zmniejszenia / zwiększenia podstawy
    opodatkowania i kropka. Nie ma żadnych innych rzeczywistych czy też
    urojonych różnic kursowych.

    Grzecznie płacę podatki od dochodu (uwzględniając zgodnie z ustawą
    różnice kursowe), natomiast kasę w walucie chowam "do kieszeni" i robię
    z nią cokolwiek.

    Jakiś sprzeciw?

    > Na pewno do wyliczenia różnic? A nie przychodu?

    Tak potwierdzam. Chodzi o różnice kursowe.

    > Cokolwiek by Ci nie napisali w interpretacji, to i tak
    > (przecież mogli sie pomylić :-)) jak zrobisz zgodnie z przepisami,
    > to będzie dobrze. Więc olej to zagmatwane "kazanie",
    > które dostałeś i zrób tak jak mówią przepisy -
    > w przypadku KPiR jest to wyjatkowo proste:
    > ustal rzeczywiste wartości przychodów wg rzeczywistych kursów
    > i porównaj z tymi, które kiedyś tam księgowałeś w oparciu o kursy NBP
    > czy też własnego banku.

    Ale ja tak nie chcę ponieważ będę "w plecy" o x pln podatku :-)

    Ja chcę zgodnie z ustawą :-) i IMHO tak robię, mając jako "dupokrytkę"
    interpretację wiążącą (dla US).

    Zastanawiam się tylko czy czegoś nie przeoczyłem.

    Piotrek