  • Data: 2003-05-10 11:57:36
    Temat: Re: roznica wartosc ksiegowa a rynkowa?
    Od: "Jacek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maddy chwycił(a) pióro i napisał(a):

    > Wątek dotyczył utraconego samochodu. Wlasnie samochodu, nie czego
    > innego. Przegooglaj sobie wątek jak nei pamiętasz.

    Odpowiedź była na samym dole.Czy zła?

    > "W obecnym stanie prawnym stratę spowodowaną kradzieżą można zaliczyć
    do
    > kosztów uzyskania przychodów bez względu na to, czy podatnik dostał z
    > tytułu kradzieży odszkodowanie, czy też nie."

    Czy to zdanie jest fałszywe? Jest wyjątek w postaci samochodu,ale to co
    ja napisalem jest zasadą.

    > Powiedzmy że to prawda.... bo możliwośc zaliczenia w koszty utraty
    > samochodu nie zależy w żadnym stopniu od wypłaty odszkodowania. Nie
    > oznacza to jednak że nie ma innych warunków...

    Samochód to specyficzny przypadek.

    > "Możliwość tego zaliczenia nie jest także uzależniona od faktu, czy
    > podatnik ubezpieczył skradzione dobra."

    W dalszym ciągu twierdzę ,że w tym zdaniu nie ma błędu
    Nie można powiedzieć że dobra to tylko i wyłącznie samochód,dlatego
    użyłem ogólnej reguły,a na końcu posta napisałem co w tym konkretnym
    przypadku należy zrobić.

    > To ma byc twierdzenie ogólne? Jakiekolwiek dobra? To zdanie jest z
    > grunku fałszywe, bo mozna podac co najmniej jeden przykład który
    > uzaleznia możliwośc zaliczenia w koszty od faktu zawarcia umowy
    > ubezpieczenia.

    Jeden wyjątek nie zmienia reguły,dlatego nazywa się go wyjątkiem.

    Być może zrobiłem żle nie podając odstępstwa od ogólnych zasad i
    wprowadziłem kogoś w błąd-za co przepraszam.

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!