    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: rozliczenie roczne
    Date: Fri, 13 Apr 2007 18:36:32 -0500

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    news:13042007.6EF970D4@budzik61.poznan.pl...

    > wyplat czyli taka jaka dostał do reki czy tzw. brutto?

    Brutto.

    > Rozumiem ze rozliczam tylko to co faktycznie dostał do reki w 2006?

    Nie. To co dostał brutto.

    > Te kwote wpisuje jako inne przychody na pit-37?
    pit-36

    A jakies koszty uzyskania?

    Polskie 102 z gorszami za kazdy miesiąc. Jeszcze diety do odliczenia
    > Bo bez KUP to wyjdzie ze praktycznie całe 19% bedzie musiał od zarobionej
    > kwoty oddac...

    No będzie.

    Oj, coś mi się wydaje , że zabierasz się za coś co nie za bardzo wiesz jak
    zrobić.
    Przeszukaj moje posty z ostatniego miesiąca to znajdziesz szczegółową
    instrukcję.
    Jak nie znajdziesz (ale dopiero wtedy) to napisz na grupę to znajdę za
    ciebie.

    > Czy w 2007 nie m juz podwójnego opodatkowania i 2007 juz nie bedzie musiał
    > rozliczac?

    Jest ale inne. Kwota zarobków w Anglii nie będzie się sumowała z zarobkami w
    Polsce, ale będzie służyła do wyliczenia skali podatkowej od zarobków w
    Polsce. Czyli wyjdzie np 40% podatku, ale tylko w stosunku do tego co
    zarobiło się w Polsce.
    Angielksich zarobków po za użyciem ich do wyliczenia progu podatkowego nie
    będzie się już opodatkowywało w Polsce.

    Czy sie będzie musial rozliczać czy nie, to zależy, czy wyjechał z tej
    Polski i nie wraca i nie ma takiego zamiaru, wówczas rozlicza się tylko od
    tego co ewentulanie zarobił w Polsce i dopisuje to do w Anglii do
    opodatkowania,
    czy też zamierza jednak wrócić, bo w Anglii jest tylko "przelotem", wówczas
    rozlicza się z całości swoich dochodów w Polsce.

    > ok, rzeczywiscie jest tam takie pole.

    > o kurcze, o tym nie pomyslałem. A moze mnie upowaznic do podpisania?

    Nie.
    > Albo
    > wysłac zeskanowana deklaracje podpisana?
    Nie.

    W ostatecznosci zloze
    > niepodpisana, US go wezwie i jak przyjedzie do Polski to pojedzie
    > podpisac,
    > tak chyba mozna?

    Deklaracja bez podpisu jest nieważna.
    Nie wiem co US robią w takim przypadku. Formalnie jest to niezłożenie
    deklaracji w terminie. Możliwe, że traktują to ulgowo.

    Nie wiem tylko dlaczego uparłeś się, że musisz cokolwiek składać i cokolwiek
    wypełniać na oryginalnych drukach.
    Kolega ślepy, niepiśmienny czy jaki. A może po prostu woli znaleść jelenia,
    który odwali robotę za niego.
    Niech sobie wejdzie na www.pity.pl ściągnie program, sam pogłówkuje jak to
    wypełnić, wydrukuje na pierwszej z brzegu drukarce, może być atramentówka
    podpisze się, wrzuci w kopertę i wyśle.
    Do 30 kwietnia jeszcze zdąży.