    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: rozliczenie PIT 1/8B
    Date: Thu, 25 Jan 2007 19:44:30 +0100

    On Thu, 25 Jan 2007, MarekZ wrote:

    > Tak, przy czym poniewaz wspólnoty sa podmiotowo zwolnione z CIT

    O tym masz w poście "my way" - jak widzę nic się nie zmieniło od
    kilku lat kiedy czytałem "z okazji wejścia we wspólnotę" :)
    przepisy.
    IMO istotne dla naszej dyskusji jest tyle, iż możliwość składania
    uproszczonych CIT nie jest związana żadną relacją z byciem
    płatnikiem PIT.

    > Tak już z przymróżeniem oka, to wszystkie moje Panie Sprzątające
    > są wykonawcami dzieł typu "zaprojektowanie i wykonanie aranżacji
    > terenów zielonych...."

    A!
    No to dobrze ;)

    > powiadamianie o czymś właścicieli). Członek zarządu niby do
    > pewnego stopnia też (podpisywanie umów choćby), ale nie tylko
    > (także zastanawianie się co by tu zrobić :-), projektowanie
    > inwestycji itd.).

    IMO wpada się z deszzczu pod rynnę.
    Albo to co robi taki członek jest "czynnoscią prawną", albo
    nie jest, a wtedy podpada pod "usługę nie opisaną w przepisach".
    Tak czy siak - podatkowo podpada pod zlecenie.
    Przecież nie ma *odrębnej* umowy o *za*projektowanie inwestycji,
    prawda? I zapłata (albo wcześniej "uznanie że zapłata się należy")
    występuje na mocy uznania iż członek "starannie wykonywał obowiązki".
    Znowu - wypisz wymaluj, definicja zlecenia.

    > Nie wiem. Ja robie tak jak opisałem i dalej tak będę robił. Bo do
    > zusu miłości nie odczuwam

    Wyrażam sporą miarę zrozumienia :)

    > zamiast netto). Takiego zjawiska jak kontrola podatkowa wspólnoty
    > nie widziałem, a zus nie przylezie no bo pod jakim niby
    > pretekstem. :-)

    Acha :)
    Ale to tłumaczenie "praktyczne", nie "prawne" :)

    > Tak, ale ja mam na mysli nie umowę o zarządzanie, tylko
    > wynagrodzenie członków zarządu.

    A co oni robią, ci członkowie, jak nie "zarządzają" właśnie?

    Dobra, czekamy i liczymy że ktoś jeszcze czyta niniejszy wątek :)

    pzdr, Gotfryd