  • Data: 2006-01-02 22:02:52
    Temat: Re: refakturowanie,problem ze stawką
    Od: "W.R." <wojciech_beztego@beztego_ratymirski.net_beztego> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 01/02/2006 22:09:44 +0100
    "cef" <c...@i...pl>
    napisal(a):

    > Dlaczego chcesz refakturować kwotę netto?
    > Te 16% będzie i tak nieodliczalne, bo to nie jest naliczony
    > wg ustawy. Mnie też trochę łeb pęka,
    > ale zrobiłbym tak: polskie netto=niemieckie brutto
    > i do tego normalne 22%. Czy to jeszcze będzie refaktura, to
    > już nie wiem.

    Ja też bym tak zrobił. Czy to się będzie nazywać "refakturą" - mniejsza
    z tym. Nikt nie powinien się przyczepić jeśli dokonasz odsprzedaży
    usługi bez naliczania marży, zwłaszcza, jeśli to jakaś usługa pomocnicza
    do głównego przedmiotu sprzedaży.

    > Tak właśnie myślałem.
    > Ale z tych interpretacji akurat w tym zakresie niewiele da się
    > wymyślić, bo każda inna. Najbezpieczniejszym wyjście jest
    > fakturowanie normalne (bez zachowania stawki pierwszego wystawcy,
    > bo to nawet w "polskich" warunkach kwestionowane jest)

    Ot niestety racja. Ja ostatnio dokonywałem refakturowania kosztów
    wycieczki (poza UE). I US na pytanie wydał interpretację, że 22%
    doliczyć trzeba (uzasadnienie było długawe i pokrętne nieco, ale nie bez
    racji). I to pomimo tego, że pierwszy sprzedawca (biuro podróży)
    wystawił VAT marża i zastosował 0% (bo poza UE).

    --
    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski